Summa sidvisningar

2017-04-15

... en liten omdaning


Omväxling förnöjer och man skall inte vara sämre än att man kan ändra sig. Och så vidare. Just nu har jag inget annat klämkäckt uttryck nära till hands, men jag lovar att jag återkommer! Ty, trots att jag har lite svårt att med jämna mellanrum tåla just det där klämkäcka, måste jag erkänna att jag avundas det. Faktiskt. Och då jag ju är en kvinna av handling tänker jag nu göra lite ändringar.

Och jag börjar lite försiktigt med bloggen. För den är ju jag. Och den är ju jag till den del jag väljer att dela med mig. Det är lite knepigt det där: hur skall jag kunna vara personlig, men inte privat? Hur skall jag dela med mig av mig – utan att också ofrivilligt klä av dem som står mig närmast? Jag har, till exempel, redan två fulla och färdiga bokmanus som jag förmodligen aldrig kommer att skicka iväg: båda två var nämligen, upptäckte jag efter renskrivningar/omskrivningar/strykningar, alldeles för mycket privata. Och alldeles för mycket om MIN sanning och MIN berättelse. På bekostnad av andras. Och jag upptäckte för ett par veckor sedan att inte ens jag själv var längre intresserad av dem. Varför skulle då andra vara det?

Så en nystart alltså. Så får vi se vart det bär. Alltid kan jag ju reta någon annan med att vara lite klämkäck om inte något annat.. Du som läser – vad vill du läsa om?

PS. En glad påsk till er som firar det – en finfin helg till er andra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar